Fraser Island

1 juli 2016 - Fraser Island, Australië

Helllooooo you!!
Ik heb weer van alles meegemaakt in 1 weekend tijd dus vond het wel leuk om hier eventjes een apart verslagje van te maken! Jaja ik wordt eindelijk enthousiast met het schrijven van blogs haha...

Het was eindelijk tijd voor het Fraser Island weekend, een trip waar ik al heel veel verhalen over had gehoord maar toch niet echt wist wat ik er nou van kon verwachten. Waar ik achteraf ook erg blij mee was.

Vanaf Noosa heads heb ik de Greyhound bus genomen richting Rainbow beach.
Ik sliep in Dingo's backpacker hostel, op het moment dat ik aankwam zag ik direct bekende mensen. Dat is altijd leuk. 2 jongens daarvan gingen op dezelfde dag ook dezelfde Tour doen.

Om 4 uur in de middag hadden we een briefing over de gehele trip, we kregen uitleg over het rijden op zand/stenen en in het water. Ook kregen we een hele uitleg over de gevaren van dingo's op het eiland.
Op het eiland zijn enorm veel dingo's, ze zien er enorm schattig uit. Ze lijken echt op honden maar ze zijn enorm gevaarlijk. Ze kunnen ineens achter je staan zonder dat je het doorhebt aangezien ze geen geluid maken. De tanden schijnen zo scherp te zijn dat 1 bijt al enorm heftige gevaren kan hebben. Overal op het eiland staan borden met: wat te doen als je dingo's ziet etc. En op alle gebieden waar campings staan, zijn er grote hekken om de dieren tegen te houden. Op de open stukken waar de auto's overheen gaan liggen er op de grond  elektrische draden zodat dingo's niet op de campings komen. Toen we aan het cruisen waren zijn we een paar dingo's tegengekomen, daar heb ik natuurlijk weer wat foto's van gemaakt haha! :)

Na de briefing zijn we met de groep bij elkaar gaan zitten, socializen en elkaar beter leren kennen. De volgende dag moesten we al half 7 aan het ontbijt zitten dus was het een vroege avond voor iedereen.

In de ochtend kregen we pancakes geserveerd, kregen de drivers allemaal een rijbewijs check en was het dan eindelijk tijd om te gaan.

Tijdens de gehele Tour gingen we rondcruisen over het eiland, over zand/water en over stenen. Echt super gaaf! Papa, dit zou jij echt top vinden. Moest ook echt aan je denken toen ik aan t rijden was over het strand haha!
Het is zo heerlijk om lekker rond te rijden op het strand, muziek hard aan en de wind in je haren. Over het hele eiland heb je stukken met zacht en hard zand, dus soms zak je helemaal weg en dan moet je echt hard rijden om die stukken goed door te komen zonder vast te komen zitten. We reden in 4x4 jeeps!
Gelukkig had ik reistabletten meegenomen haha... Ik ben namelijk erg snel misselijk in de auto dus laat staan met de grote heuvels/kuilen etc.. Happy me!

Elke auto had een walkie talkie, zo konden we onderling communiceren en gaf de tourguide ons tips wat het rijden betreft. Ook werd er natuurlijk een hoop bullshit gepraat over andermans rijkunsten en werden er na het middaguur vragen gesteld als: where is the bottle shop? Haha...

We hebben een heel oud schip bezocht, die in de branding van de zee ligt. Hoge kliffen opgezocht en prachtige stranden zoals Lake Mckenzie! We mochten alleen niet zwemmen in de oceaan omdat ze geen lifeguatd hebben op Fraser en ook geen haaiennetten langs de kustlijn! Ook kun je kiezen om een vlucht over Fraser Island te doen. Dat laatste heb ik ook gedaan!

In 10 minuten ging je over heel het eiland en over de oceaan vliegen om alles te bekijken. We gingen laagvliegen over de Rainforest, lakes en over de oceaan. Wederom heb ik walvissen gezien, dit keer heb ik ze van zo dichtbij gezien dat ik precies kon zien hoe groot ze eigenlijk waren. Bizar om te zien!!! Ook deed de piloot wat loopings in de lucht, super vet!!
Check de foto's hihi

In de avond hadden we altijd een kampvuur waar je gezellig met z'n allen kon zitten, kletsen en spelletjes spelen zoals Never have I ever dat in t Nederlands ik heb nog nooit .. Heet! Altijd leuk om elkaar wat beter te leren kennen haha...
Er zijn heel wat zakken goon gedronken en heel wat dansjes gemaakt om warm te blijven want in de avond koelde het toch echt gigantisch af!!
Snachts was het zo koud dat we echt met meerdere mensen bij elkaar gingen liggen om warm te blijven! Lekker cosy haha! We sliepen in 2 persoons tenten zonder matras of iets, alleen een slaapzak!

Het was echt een super leuk weekend net een enorm leuke internationale groep! Dut vergeet ik nooit meer! Voor iedereen die naar Australië gaat, ga naar fraser! Is echt zooo de moeite waard, beloof ik jullie!

Ik ben nu in Airlie beach na een busreis van 16 uur, morgen Whitsundays voor 3 dagen!! Dus dit kunnen jullie in het volgende verslagje verwachten!

Lieeeefs van mij!!

1. Joyce:
    1 juli 2016
    Super gaaf Elise en wat een mooie foto's wauw
  2. Judith:
    1 juli 2016
    Wow! Wat gaaf. Op naar het volgende avontuur. Time flies Elise.
    Kus van hier X
  3. Antoinette Kleinsman:
    1 juli 2016
    Super Elise, wat een avontuur xxxxx
  4. Annelies:
    1 juli 2016
    goedemorgen Elise, ik heb je belevenissen weer gelezen en volg je ook op de voet. Wat ontzettend leuk allemaal. Pakken ze je nooit meer af. Have fun!
  5. Mama:
    1 juli 2016
    Lieverd.. Ik kan geen mooiere trip bedenken als jouw trip En wat schrijf je heerlijk XXX
  6. Oma kleinsman:
    2 juli 2016
    Hoi elise wat een belevenis weer, en je schrijft het zo leuk, geniet er nog maar lekker van, dit vergeet je nooit meer,
    Groetjes en Xx van ons.