Airlie beach, whitsundays and great barrier reef!

5 juli 2016 - Whitsunday Island, Australië

Hellooooo there! :)

Weer een nieuw verhaaltje van mijn reis, ik ben vanaf Fraser Island richting Airlie beach gereisd. Een reis van 18 uur, pff! Nu merk is eigenlijk pas hoe groot Australia is, als ik denk aan een 18 urige reis dan denk ik aan een hele grote afstand op de kaart. Maar als ik op de kaart van Australië kijk ben ik eigenlijk maar een heel klein stukje verder.
Airlie beach is een super leuk stadje met prachtige stranden en een hele mooie haven! Dit is wel een stadje waar ze geld hebben, ik heb namelijk echt zulke prachtige boten gezien! Je kunt het vergelijken met de haven in St Tropez of Ibiza!

Ik sliep in Backpackers by the bay, helaas 1 van de slechtste hostels waarin ik tot nu toe heb geslapen maar oke, moet je er voor over hebben om andere leuke dingen te doen zoals een zeil trip naar de Whitsundays. Ik ben met de Atlantic Clipper boot voor 3 dagen gaan zeilen in de Whitsundays/ Great barrier reef!
Een super leuke ervaring, voor zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit op een boot geslapen en zeilen? Mmm ik had geen idee wat ik eigenlijk kon verwachten!

Op zaterdag was het dan zover, om half 2 moesten we verzamelen bij een reisbureau in het centrum van Airlie en werden we met een bus naar de boot gebracht.
In de ochtend was het erg bewolkt maar zodra we bij de boot aankwamen begon het zonnetje te schijnen. Super lekker!

Het is een grote boot waar ongeveer 60 mensen op kunnen slapen en de crew is met z'n 6-en.

Op de eerste dag werden ons allemaal dingen uitgelegd over de whitsundays en over t great barrier reef, waarom het zo bijzonder is/welke dieren er allemaal leven en wat we allemaal kunnen doen in de aankomende dagen.
Elke dag waren er gelegenheden om te snorkelen of duiklessen te nemen in de oceaan, ook hebben we prachtige stranden bezocht. En natuurlijk zijn we naar Whitehaven beach gegaan. Check de foto's! Het is echt zooooo prachtig wauw!
De kleuren en vormen in het water veranderen elke dag, geen enkele foto is dus hetzelfde. Elke dag is uniek.

Ik ben gaan snorkelen omdat ik niet mag duiken aangezien ik binnen een week ga skydiven. Met gevoelige oren zoals die van mij mag dat dus niet. Helaas maar snorkelen was ook echt heel tof. Ik heb zoveel vissen gezien van erg dichtbij, bizar!
Sommige vissen waren zo gigantisch groot dat ik er gewoon van schrok.
En natuurlijk had ik weer een 'elise moment', een vis zwom tegen mijn duik bril aan en ik schrok zo erg dat ik me verslikte en echt naar adem moest happen boven water. De instructeur vond het erg grappig haha... Ik moest er even 10 minuten van bijkomen boven water hahaha... Nu kan ik er wel hard om lachen!

Op dag 2 gingen we naar Whithaven beach en gingen we op roggen jacht. Het is gelukt om een rog te vangen door met een hele groep een kring te vormen rondom een rog. Het water is erg helder dus je zag alles heel goed. De rog was echt heel groot, check de foto's! ;)

Het zand op Whithaven beach is zo zacht, het is blijkbaar het fijnste zand ter wereld en blijkbaar is het zand zo specifiek dat het overal ter wereld te herkennen is.
Met het zand kun je je sieraden poetsen, je kunt je tanden ermee poetsen om een tandarts schoon gevoel te krijgen en je kunt je hele huid ermee wassen. Dit alles heb ik gedaan en het werkt echt.
Mijn sieraden glimmen weer, mijn huid is super zacht en mijn tanden voelen erg schoon aan. Bizar om het verschil te zien!

Het was echt heerlijk weer op de boot, terwijl we aan het zeilen waren gingen we lekker op het dek liggen zonnebaden! Heerlijk! Tevens vind ik het ook erg ontspannend op een boot, je gaat toch veel nadenken over alles. Eigenlijk besefte ik me voor het eerst echt wat ik allemaal al mee heb gemaakt, dat ik toch in een andere stad heb gewoond aan de andere kant van de wereld en dat het ook echt voelt als 'thuis'.

Ik was by the way wel weer erg blij dat ik de reistabletten had meegenomen, de boot ging aardig heen en weer door de grote golven in de oceaan! Happy meeee :)

In de avond gingen we met z'n allen op het dek kletsen, dansen en spelletjes spelen.
Elke avond werden er activiteiten georganiseerd zoals competities en een show door de crew. Erg tof!
Maar het tofste van alles was de sterrenhemel, er waren zoooo gigantisch veel sterren te zien op de boot! Het was zo helder, erg mooi!
Ook had de boot lampen in het water zodat je Savonds kon zien wat voor dieren er allemaal om de boot heen aan t zwemmen waren. Ik heb echt super grote haaien, vissen en schildpadden voor bij zien zwemmen! Wel heel raar om te zien omdat we echt een paar uur daarvoor daar in het water lagen te zwemmen/duiken etc! Maar het is allemaal goed gegaan haha!

Ik ben nu onderweg naar Magnetic Island en daarna door naar mijn laatste stop Cairns. Ik heb nog een hele boel op de planning staan deze laatste week!
Hopelijk vonden jullie het weer leuk om te lezen! Ik vind het trouwens echt heel leuk om jullie comments te lezen, thanks daarvoor!
Kusjes xxxx

4. Joyce:
    Mooi hoor Elise
  5. Willy Grieving:
    5 juli 2016
    Mooi verhaal weer. Wat maak jij veel mee pffff Ene heb je skippy nog gezien..?? hi,hi.
    Have Fun en geniet.,:-) pas goed op oe self.x
  6. Lisette Dijk:
    5 juli 2016
    Blijf genieten girllie! Ik geniet van je verhalen en ik zie je over een maandje, zinin!!! Kusjes
  7. Oma kleinsman:
    5 juli 2016
    O elise wat een mooi verhaal weer, wat maak jij veel mee,
    Kun je er nog wel van slapen? Het is geweldig en erg leuk om te lezen. Veel plezier nog en pas goed op je zelf . Xxxx van ons
  8. Kleinsman:
    5 juli 2016
    Hoi Elise weer een heel leuk en spannend verslag . O wat gaat de tijd snel je kunt nooit
    alles zien , maar Bali wacht nog dat is een hele leuke afsluiter. kusjes Opa
  9. OMA VAN DEN BROEK:
    7 juli 2016
    Lieve Elise

Wat doe je weer leuke dingen allemaal. met vliegtuig,boot en jeep.
    het was weer een leuk verslag, zul je goed op jezelf passen!!!
    en geniet maar van alles

Groetjes, liefs Oma