Laatste weekend Sydney, byron bay, surfers en Noosa.

29 juni 2016 - East Side, Australië

Hellooooo Guys!
De reis is eindelijk aangebroken, wat super leuk! Ik heb weer wat leuke foto's toegevoegd :):)

De laatste paar dagen in Sydney waren echt super leuk, ik heb erg veel tijd doorgebracht met mijn beste vriendinnetje Kaltrina en alle andere vrienden.
Ook had ik natuurlijk echt even tijd nodig om al mijn spullen uit te zoeken, ik besef nu eigenlijk pas hoeveel spullen ik bij me heb. Van Kaltrina mocht ik haar backpack lenen voor deze 3 weken, top natuurlijk maar wat neem je allemaal mee. Ik vond het echt heel lastig... Ik heb de tas 4 keer opnieuw in en uitgepakt en hopelijk heb ik nu alle spullen in de tas die ik nodig heb haha... (Teveel geshopt natuurlijk)

Op de laatste zaterdagavond hadden we het geweldige plan om een laatste 'big night out' te organiseren met veel staff members. We gingen met z'n allen naar Ivy Pacha club, super tof natuurlijk. Het lijkt echt op de Pacha in Ibiza! happy me!
Eerst met z'n allen drankjes doen in het hostel, kletsen en spelletjes spelen en toen met de caps naar Ivy.
Het was een fantastische avond met heel veel dansjes, plezier en flessen champagne... De volgende dag was dus iets minder haha.. Maar het was zeker een avond om niet te vergeten met super leuke mensen!

Op zondagavond was het dan zover, in de nachtbus naar Byron Bay. Na een busreis van 12.5 uur kwam ik dan eindelijk aan in het hostel, het hostel was schattig en enorm dicht bij de zee. Heerlijk dus.
Wat me direct opviel aan Byron Bay was dat het echt een hippie stadje is, Rainbow shops met veren, Peace tekens en alle mensen lopen in hippie kleren met alle kleuren van de regenboog. alle vans, busjes zijn versierd en beschilderd met teksten, Peace tekens en kleurtjes. Ook hoor je overal waar je loopt reggae muziek.

Australië is enorm strict met alcohol en drugs, daar valt in Byron Bay niets van te zien. Overal op straat zie je mensen lopen met joints en als je in het stadje rondloopt kun je gemakkelijk drugs kopen. Het was bizar om te zien maar ook wel erg de hippie lifestyle.

Terwijl ik lekker aan het rondlopen was kwam ik erg veel bekende mensen tegen uit WakeUp, zo kwam ik een collega Jay tegen met zijn vriendin Sarah en een Belgische gast uit WakeUp Gauthier met zijn Amerikaanse vriend Parker. Toen we met z'n allen een drankje gingen doen werden we bediend door een andere wake up gast, de Canadese Marc. Hoe bizar, we hadden eigenlijk gewoon een kleine WakeUp reünie, super leuk! Laten die avond zijn we met z'n allen gezellig een hapje gaan eten in Cheeky Monkeys en verhalen uitgewisseld. Echt leuk!

Ook heb ik gekayaked met Dolfijnen, wat een leuke ervaring was dat. We zagen ze in de verte omhoog springen, helaas niet heel dichtbij maar toch leuk om te zien!!

De volgende dag besloot ik de coastal walk te doen naar de lighthouse van Byron Bay.
Het is een heftige klim van 2 uur omhoog maar zodra je helemaal boven bent is het echt adembenemend mooi! De views zijn prachtig en je kunt heel ver over de oceaan uitkijken.
Ik heb dolfijnen en walvissen zien zwemmen, hoe bizar! dat was echt heel tof!
Toen ik aan het relaxen was bovenop de berg kwam ik in contact met een Zuid-Afrikaans meisje en een Amerikaans meisje, echt uren mee gekletst en samen de berg weer afgelopen. Op het moment dat we in het Nationale park liepen kwamen we gewoon een wilde koala tegen in de boom naast ons. Het blijven leuke beesten om te zien vind ik! Dat geeft je toch wel weer even een bevestiging van.. Oke ik ben in Australië haha... :)

De volgende dag was het tijd om verder te reizen naar Surfers Paradise, om 6am ging de bus in 4 uurtjes  naar surfers! Surfers Paradise is eigenlijk het Miami van Australië.  Het is er echt zien en gezien worden, overal waar je kijkt zie je droomauto's voorbijkomen en de prachtigste winkels aka Gucci/Chanel/Dior etc! Shoppen zat er dus niet echt in haha maar heb heerlijk rondgelopen de hele middag want het was helaas echt slecht weer.
In surfers heb je echt enorm lange stranden met hele hoge gebouwen langs het strand. Heel mooi om te zien, in het water is veel watersport en overal surfers.
Dit is tevens het laatste goede plekje op de East Coast waar je goed kunt surfen, hoe noordelijke je gaat hoe gevaarlijke het wordt om te zwemmen ivm haaien etc. En ook de golven worden minder hoog.

Ik ben uiteindelijk maar 24 uur in Surfers geweest dus ik wilde er wel het meeste uithalen. Aangezien mijn hostel een beetje saai was besloot ik Jay en Sarah weer op te zoeken die heel toevallig ook in Surfers waren. Zij hadden een heel gezellig backpackers hostel en zo hebben we een hele leuke groep jongens ontmoet waar we de hele avond mee gingen stappen. We gingen een kroegentocht doen door surfers, je hebt er zoveel verschillende soorten clubs. Alle mensen zijn enorm opgetut, alle vrouwen op hakken/korte jurkjes aan.
In de meeste clubs in surfers zijn tatoeages niet toegestaan, je moet ze afplakken en of bedekken met kleding etc.
Het was Een erg gezellige avond, helaas moest ik de volgende dag weer erg vroeg op om de bus naar Noosa te pakken!

Na een busreis van 6 uur kwam ik in Noosa aan, in een heel leuk hostel. Een soort van oud Amerikaans huis bovenop een bergje met uitzicht op de oceaan.
Noosa is een hip stadje waar veel mensen komen puur voor de rust.
Er zijn wederom lange stranden met super zacht zand en een heerlijke baai waar je lekker kunt relaxen. Gister en vandaag is het heerlijk weer dus ik lig nu lekker op het strand dit verslagje te schrijven.
Het hostel grenst aan een national park waar je wederom prachtige views hebt over een Rainforest en de oceaan.
Zon, strand, views en genieten dus!

Gisteravond heb ik 2 leuke meiden ontmoet uit Engeland waar ik gister de hele avond mee heb gekletst. En heel toevallig gaan ze ook morgen de fraser Island Tour doen met Dingo's dus waarschijnlijk doen we het samen! Super leuk! Ook zijn we een avondje gaan stappen in Noosa waar we weer dezelfde groep jongens tegenkwamen als in Surfers. Het is toch wel echt leuk om bekende mensen te zien tijdens je trip zodat je niet echt alleen bent.

Ik Ben net teruggekomen van een te gekke Tour op Fraser Island via Rainbow Beach. Maar hier komt even een apart verslagje van!

Hopelijk vinden jullie dit weer leuk om te lezen en I'll keep you posted!

Veel liefs xxxxxx

1. Judith:
    29 juni 2016
    Elise wat ben je toch fantastische dingen aan het beleven. Heerlijk! Wij genieten op afstand mee.
    Dikke knuffels van de meisjes.
    Xxx
  2. Kleinsman:
    29 juni 2016
    Lieve Elise het is geweldig wat je allemaal beleefd, maar we gaan je echt missen.
    Gelukkig voor ons en misschien ook wel voor jouw is het overmorgen juli en dus de
    laatste maand van je geweldige reis. Nogmaals bedankt voor je leuke reisverslag, de
    echte verhalen komen later thuis . Nog heel plezier xxx je Opa
  3. Mama:
    29 juni 2016
    Lieve LEles.. In een woord TOP! Wat een belevenissen! Wat een ervaringen! We love you
  4. Oma kleinsman:
    29 juni 2016
    Lieve elise wat een mooi verslag, je schrijft ook zo gezellig, en wat beleef je veel, het is ook fantastisch wat je allemaal meemaakt, dit is toch echt wel de reis van je leven, en als je weer thuis bent, dan ben je nog lang niet uitverteld, maar zover is het nog niet, eerst nog lekker genieten en veel beleven .
    We horen nog wel wat van je, veel plezier nog en pas goed op jezelf Xx van ons.
  5. Joyce:
    30 juni 2016
    Super leuk weer Elise...heel veel plezier nog en geniet van alles wat je ziet..
    Liefs van ons