Magnetic Island, Skydiven, Cairns en Sydney

15 juli 2016 - Cairns, Australië

Hiiii Guys!!!

Weer een verslagje van de afgelopen week, het was een spannende maar erg leuke week!

Magnetic Island:

Na de Whitsundays was Magnetic Island de eerstvolgende stop, na een hele dag reizen kwam ik aan bij de Ferry die me naar Magnetic Island bracht.
Magnetic Island is een prachtig en rustig eiland. Het hele eiland is een beschermd natuurgebied, wat ook echt te zien is want overal zijn dieren en typische Australische bomen/planten etc. Ik heb echt zoveel wilde Kangaroos, koala's en vogels gezien. Echt zet wel lastig en duur om als backpacker je daar op het eiland te vervoeren dus hadden ik en wat vrienden, die ik al een paar keer eerder ben tegengekomen op de east coast, het idee om een barbie car te huren. Een super schattig roze autootje met open dak! Het eiland staat echt bekend om die auto's, helaas was er geen een meer beschikbaar dus besloten we om scooters te huren. (Ja, sorry mam)
Ik had een roze retro scooter met een roze helm, Italië style! We hebben een dag heerlijk rond het eiland gereden en allerlei verschillende plekken en stranden bezocht. Zo konden we voor een leuk prijsje toch alles bezoeken en veel dieren spotten. Erg leuk.
Ook was dit de perfecte gelegenheid om de bergen in te rijden en naar een uitkijkpunt te rijden voor de Sunset!
I loveeeee sunsets! Ze zijn echt zooo prachtig, foto's ;)
Ik heb echt lekker genoten van deze dag!

Het is een prachtig eiland maar wat echt minder leuk was waren de spinnen, ik heb echt bizar grote spinnen gezien. Ze waren echt overal! En voor jullie beeldvorming, denk aan spinnen groter dan je hele hand.... Wahhhh
Ik heb helaas niet echt een goede foto van ze want ik durfde echt niet bij ze in de buurt te komen omdat ze ook wel gevaarlijk zijn aangezien ze kunnen bijten.
Zo werd ik in de ochtend wakker met een grote rode vlek bij mijn nek, wat echt zeer deed. Dus ik raakte in paniek want ik dacht echt dat ik gebeten was door een spin, na wat googelen leek het echt zo te zijn. Dicht bij het hostel zat een healthcare praktijk dus heb ik het toch maar eventjes laten checken. Geen spinnenbeet gelukkig, waarschijnlijk een allergische reactie op een of andere mug waarschijnlijk. Maar alles goed gelukkig!

Ik sliep in Bungalow Bay Hostel en het hostel had een Koala sanctuary, daar wilde ik natuurlijk wel graag naar toe.
Ik ging ervan uit dat ze alleen koala's hadden maar ze hadden nog veel meer, van krokodillen, insecten, reptielen tot koala's en Kangaroos. Uiteindelijk kreeg ik een wildlife Tour en heb ik veel dieren vast mogen houden. Dat heb ik natuurlijk vast gelegd!
Maar het leukste van alles, na 5.5 maand in Australie heb ik dan eindelijk een foto met een koala! Dat heeft eventjes geduurd maar het was zooooo schattig! Ze zijn zo fluffy, slaperig en het lijkt net alsof ze 24 uur per dag stoned zijn haha! Weer een Bucket list item kunnen afvinken!

Op een avond ben ik vrienden gaan bezoeken in t Base hostel en hebben we met z'n alleen meegedaan aan de trivia competitie! En 3 x raden, we hebben gewonnen! YAY, not only pretty faces haha.. Grapje!

Cairns:

Vanuit Magnetic Island ben ik verder gaan reizen naar de laatste stop Cairns. Waar het zonnetje heerlijk scheen!
Ik sliep in het Gilligans hostel, een erg schoon en mooi hostel met een groot zwembad en een bar op de begane grond. Het lijkt echt op Wake Up hostel maar toch bljjft Wake Up het beste hostel waar ik in het geslapen tot nu toe, de beste faciliteiten zoals oplaadpunten bij t bed/lampje etc.
Cairns is eigenlijk een heel rustig schippers stadje. Alles draait hier om t Great Barrier reef! Voor de rest is er niet heel veel te doen behalve leuke surfshops en leuke barretjes/cafeetjes! Ik was wel echt blij dat ik in Gilligans verbleef omdat daar echt elke dag activiteiten werden georganiseerd. Zoals Trivia (typisch Australische activiteit trouwens), pool games, beerpong, sing/songwriters, live music etc! Een ideale manier om leuke mensen te leren kennen, waar ik dus ook gebruik van heb gemaakt.

Het was echt warm in de dagen dat ik er was dus heb ik heerlijk relaxed bij de Lagoon gelegen. Cairns heeft niet echt een mooi strand dus hebben ze midden in het centrum bij de oceaan een soort zwembad (Lagoon) gemaakt met een groot grasveld met palmbomen etc. Erg relaxed om te liggen en een beetje te werken aan mijn kleurtje! Ontspannen!

Ook heb ik met Lisa, een schots Meisje die ik ook in fraser Island heb ontmoet veel gezongen. Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik iemand die de hele dag door zingt, het maakt me gewoon heel vrolijk. Ik heb het zingen erg gemist, ik zing wel zoals altijd overal maar tijdens de reis eigenlijk niet omdat er altijd heel veel mensen bij zijn. Heerlijk haha...

Op zaterdag was het wel een hele spannende dag.... Het was de dag dat ik ging skydiven! Verassend genoeg was ik de ochtend heel rustig terwijl ik de week ervoor al enorm zenuwachtig was... Maar ik wist gewoon, oke dit wil ik 1 keer in mijn leven doen dus we gaan er gewoon voor.
Ik werd om 7:20 in de ochtend opgehaald bij Gilligans om met een bus naar Mission Beach te rijden, in de bus moesten we allerlei formulieren invullen over de safety etc.
Na 2 uurtjes rijden kwamen we aan in Mission Beach en werden we gecheckt. direct daarna gingen we ons omkleden om vervolgens direct het vliegtuig in te gaan. Het gingen allemaal zo snel dat ik geen besef had wat ik ging doen denk ik want ik was zo rustig. Zelfs in het vliegtuig toen we gingen opstijgen was ik rustig....
Tot een bepaald punt... Ik heb een film van mezelf laten maken, dat filmpje zegt genoeg hahahaha. Je kunt zo goed zien aan mijn gezicht dat ik zo zenuwachtig was, nu vind ik het heel grappig maar ik was echt heel heel bang.
Helemaal op het moment dat we niet op de beach mochten landen en dus 10000 feet extra omhoog moesten om te kunnen landen op een eiland. Dus de hoogte ging van 14000 feet naar 15000...
Halverwege zei mijn instructeur: we zijn nu op de helft, het enige wat ik dacht was: WoW de helft? Ik vind dit al hoog genoeg.
We zaten met z'n 16en in het vliegtuig, ieder 2 aan 2 vastgemaakt en 4 ervaren springers gingen alleen springen... Die gingen als eerste... Je hoort ze gewoon opgevangen worden door de wind... soef soef soef.. Dat vond ik het nog veel enger maken! Maar toen was ik al, als 2e van iedereen. Ik moest mijn benen over de rand van het vliegtuig hangen en ik voelde de wind tegen mijn benen al aardig. Ik keek naar beneden en op dat moment dacht ik echt: oke stop, ik wil niet. Maar op dat moment duwde de instructeur mij er al uit en voordat ik het wist vloog in door de lucht in een vrije val. Het gaat zo gigantisch hard, echt bizar. De vrije val is ongeveer voor 30 seconden en daarna gaat de parachute open en zweef je langzaam naar beneden. Ik mocht ook eventjes de parachute besturen. Op dat moment kun je zo ver over Australie uitkijken, dat is wel echt prachtig!
Ik vond het zoooo spannend dat ik gewoon echt misselijk werd in de lucht haha, het ging allemaalee goed.
Het is echt een ervaring die ik nooit ga  enorm leuk vind aan reizen is de ervaringen die je opdoet met de leuke mensen om je heen. De mensen om je heen maken je ervaring iets om nooit te s.

Ik besef me nu heel erg dat reizen je als persoon heel rijk maakt, je maakt zoveel dingen mee en je ziet zoveel dingen om je heen. Ik reis alleen, soms is dat leuk en soms is het ook echt alleen. Vooral de reisdagen waren soms moeilijk omdat je echt dagenlang alleen bent in een bus en je enorm veel tijd hebt om na te denken etc. Ik ben mezelf tegen gekomen maar ik denk wel dat ik van mezelf kan zeggen dat ik er veel van heb geleerd. Wat wel minder van het reizen is... Is dat je altijd afscheid moet nemen van leuke mensen. Dat blijft lastig omdat je samen toch veel bijzondere momenten deelt.
De reis door Australië is helaas echt afgelopen, ik zit nu in het vliegtuig terug naar Sydney en ik bekijk de meeste foto's van de reis nog even terug. Ik ben echt dankbaar voor alles wat ik heb meegemaakt en voor alle mensen die ik heb leren kennen.
Ik kijk nu trouwens naar beneden en je kunt het great barrier reef zo duidelijk zien! Je ziet precies de stukken waar de riffen liggen in het water met het helderblauwe water.
Ik zou eigenlijk zo nog een jaar in Australië kunnen blijven, Australië is echt een geweldig land met enorm leuke mensen! En ik heb nog maar een klein deel van Australië gezien, er is nog zoveel meer!!
Maar toch heb ik ook wel weer heel veel zin om iedereen thuis weer te zien, familie/vrienden en Beau'tje natuurlijk ook! Haha!

De afgelopen dagen heb ik echt erg genoten, ik vond het heeeerlijk om weer terug te zijn in Sydney en iedereen weer te zien. Ik heb eigenlijk heel veel bijgepraat met vrienden en leuke dingen gedaan. erg genoten! Alleen wat is het verschil tussen Cairns en Sydney groot wat betreft het weer. Het is echt koud in Sydney!
Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik het vandaag moeilijk vind om alvast afscheid te nemen van verschillende mensen en dingen. Vanavond gaan we met z'n allen wat leuks doen dus dat is wel heel leuk. Maar het is toch moeilijker dan verwacht.. Morgen  is het dan echt tijd om afscheid te nemen van Australië en aan een nieuw avontuur te beginnen in Bali en Gili, ik heb er wel heel veel zin in!!!

Dus het volgende verslag gaat over Baliiiiii ;)
Fijne dag iedereen!

Lieeeeeefs van mij!

1. Oma kleinsman:
    15 juli 2016
    Hoi elise wat een leuk en mooi verhaal weer, en zoveel indrukken geweldig hoor, en nu het laatste deel van je reis naar Bali, dat zul je zien dat is z'on mooi eiland en daar gaat zoveel rust vanuit, dat hebben wij geweldig gevonden, heel veel plezier daar . Xx van ons
  2. Kleinsman:
    15 juli 2016
    Lieve Elise wat een leuk afsluitend verslag van Australië, als ik dit zit te tikken zit jij al in het vliegtuig voor het laatste deel van je reis. Ik wens je nog ontzettend veel plezier en een goed verblijf op het toch ook wel mooie eiland Bali ( wij waren daar in 1996)
    xxxxx je OPA
  3. Judith:
    15 juli 2016
    Lieve Elise, je hebt vrienden en herinneringen voor de rest van je leven gemaakt. Daar komen de komende weken nog bij.
    Sterkte met het afscheid & geniet van Bali & dan...... Tot heel gauw.
    Dikke knuffel van ons XOXO