Laatste maand in Sydney met leuke activiteiten en feestjes

15 juni 2016 - Sydney, Australië

Heeeee guys!

Het is alweer even een tijdje geleden ( 1.5 maand alweer, oeps) voordat ik voor het laatst een verslagje heb geüpload. Hier komt daarom weer een uitgebreid verslag want ik heb een hele boel gedaan.

WakeUp hostel biedt elke week gratis activiteiten aan voor alle gasten en dus besloten ik met een aantal collega’s mee te gaan met de beachwalk. Het is een 8 km lange strandwandeling van Coogee beach tot Bondi beach. Je komt langs van allerlei verschillende stranden, onder andere: Clovelly, Waverly, Dunningham and Bronte beach. Dan zie je toch ook wel weer wat prachtige plekjes waar je zelf niet zou zijn gekomen! En deze beachwalk werd begeleidt door Conor en Kaltrina, 2 mensen waar ik erg close mee ben hier dus dat maakt het nog leuker haha! Check de foto’s JJ

En toen was het tijd voor Kingsday/night!!! Woeeeh dat was echt heel erg gaaf! Er werden overal feesten georganiseerd en ook WakeUp had een groot Nederlands feest georganiseerd. Er waren zelfs frikandellen/kroketten geregeld voor de gasten! Overal op straat zag je mensen in het oranje lopen en de gasten probeerden allemaal iets oranjes aan te doen om erbij te horen. Met het Nederlandse gedeelte van de staff hebben we op Kingsnight een goed feestje gevierd in The Scary Canary. Ook daar hadden ze een Nederlands feest georganiseerd met een Nederlandse DJ. Hoe bizar, je bent in Australië en je ziet alleen maar Nederlanders om je heen en de DJ speelt Nederlandse muziek. Echt bizar maar zo bijzonder om te zien dat iedereen hiervoor samen komt en dat er met z’n allen een groot feest wordt gevierd.

Ook hebben we een onofficiële personeelsdag georganiseerd en zijn we heerlijk gaan relaxen bij Coogee beach met veel staff en gasten. Super leuke en relaxte dag! Door dit soort dagen krijg je ook echt een band met iedereen naast het werk, je spreekt je collega’s elke dag maar juist door leuke dingen te doen na werktijd krijg je echt een band! Ook daar hebben we natuurlijk weer veel foto’s gemaakt. Na deze gezellige dag zijn we lekker gaan feesten bij Cargo in Darling Harbour met het team!

Op een vrije dag ben ik naar Watsons Bay geweest. Watsons bay is een buitenwijkje van Sydney waar je alleen met een Ferry kunt komen. Dit is echt een heerlijke plek om even te ontsnappen aan de drukte van de stad en je heerlijk kunt relaxen met prachtige views over Sydney Harbour en de oceaan. Dit is ook een hele goede plek om walvissen te spotten omdat je heel ver over de oceaan uit kunt kijken.

Op een andere vrij dag zijn Melanie, Jorike, Dominique en ik naar Palm Beach gegaan. Eerst 3.5 uur in een stadsbus over bergen/heuvels/duinen etc.. voor de mensen die me echt kennen weten dat dit erg leuk is voor me, haha not! Maar toen we uiteindelijk bij Palm Beach waren was het echt heerlijk weer, eerst lekker geluncht en daarna op het strand gelegen om weer eventjes een kleurtje te krijgen aangezien ik weer erg wit ben van het vele werken en op de dagen dat ik vrij ben.. schijnt het zonnetje natuurlijk niet! Daarna hebben we een hele lange wandeling gemaakt richting de vuurtoren.
Palm Beach staat bekend als het Saint Tropez van Australie, in de zomer is het echt gezien en gezien worden maar nu was het heerlijk rustig. Ook staat het bekend om het uitzicht, als je helemaal bovenop de berg gaat staan heb je uitzicht over 2 diverse stranden met de oceaan. Dat was echt prachtig om te zien, check de foto’s!!!

Darling Harbour is toch wel echt mijn favoriete plekje in Sydney, het straalt zoveel rust uit dat ik er altijd helemaal blij van wordt als ik er ben. Ook hier heb ik dus heerlijk wat uurtjes doorgebracht!
Zo ben ik diverse avondjes er geweest om cocktails te drinken, lekker hapje te eten of shisha te roken aan de waterkant. Echt heerlijk om even te ontspannen en te kletsen met vrienden! Vaak gaan we er naar toe op zondagavond, hoe wij het noemen: SUNDAY FUNDAY by Cyren. Cyren is een restaurant waar je heerlijk relaxed kunt zitten, Seafood kunt eten en daarnaast hebben ze echt de lekkerste cocktails ever! Daarnaast is Darling Harbour op zaterdagavond ook heel leuk om te gaan stappen en om 9pm het vuurwerk te zien, het blijft indrukwekkend hoe ze toch telkens voor 17000 dollar aan vuurwerk de lucht in knallen!

Na 4 maanden heb ik ook eindelijk de Harbour Bridge beklommen, jaja nu pas! Het is een hele leuke walk van ongeveer 30 minuten om over de bridge te lopen na de andere kant van het water. Je hebt prachtig uitzicht over Darling Harbour en Circular Quay waar het Opera House staat! Eigenlijk had ik dit veel eerder moeten doen maar okeee.. we kunnen niet alles he!

Bij WakeUp hostel hoort ook SideBar. Sidebar is een discotheek waar elke week de nodige feestjes worden gehouden met diverse thema’s zoals Toga party’s/ internationale feestdagen/ cinco de mayo en snowparty’s omdat het hier winter is! Op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag worden er telkens feesten georganiseerd. Het team verwacht wel een beetje dat wij als staff regelmatig beneden zijn om ons te mengelen met de gasten, dat vinden wij natuurlijk erg vervelend…. NOT haha! Ook hiervan heb ik wat foto’s toegevoegd om jullie nog meer het idee te geven dat ik alleen aan het feesten ben hier haha….

Tussen het werk en alle activiteiten door blijf ik het ook echt leuk vinden om lekker te skypen met de mensen thuis om toch een beetje up-to-date te blijven van alle ontwikkelingen thuis. Super leuk om ook jullie verhalen te horen!

Ik blijf het maar zeggen maar wat is het toch leuk om mensen te leren kennen. In een hostel leer je echt mensen kennen van over heel de wereld en dat is echt giga leuk. Ik geniet daar echt van omdat je toch een soort van band met ze krijgt terwijl ze er relatief kort verblijven.
Daarentegen is afscheid nemen van de mensen met wie je veel omgaat de minder leuke kant van het reizen. Er zijn al een aantal collega’s/vrienden weggegaan en in de komende weken gaan er ook echt een hele boel weg. En iedereen heeft een ander doel, de 1 gaat verder reizen, de ander gaat farm werk doen zodat ze een 2nd year visa kunnen krijgen en de ander gaat terug naar huis. Ik kan ook gewoon echt niet geloven dat ik over een paar dagen ook verder ga reizen en deze leuke mensen hier allemaal achter moet laten. Afscheid nemen van de mensen met wie je een geweldige tijd hebt gehad vind ik toch wel echt heel lastig, het wordt toch een soort van familie aangezien je alles samen doet. Je woont en werkt in hetzelfde hostel, je slaapt in staff kamers dus alles is best intens. Ik vind het heel bijzonder om te zien dat je in een hele korte tijd zo close met mensen kunt worden. Hopelijk zie ik deze leuke mensen ooit nog terug op welke plekken dat dan ook mag zijn!

Aanstaande zondag is het dan eindelijk zover en gaat het reizen beginnen. Ik heb alles een beetje gepland en ik ga in 3 weken tijd de hele East Coast van Australie doen. Ik ga met de Greyhound hop on/hop off bussen van Sydney richting Cairns en ik stap telkens op diverse plekken uit om activiteiten te doen en de plekken te bezoeken en te overnachten. Ook ga ik zeilen op de Whitsundays en een 3 daagse Fraser Island tour doen met Jeeps. Daarnaast heb ik super leuke andere activiteiten gepland maar daarover vertel ik jullie meer in het volgende verslag.

Ik hoop dat jullie dit verhaal weer leuk vonden om te lezen en jullie kunnen snel de volgende verwachten. Dit keer echt…. Haha beloof ik!

Ik ga nog even genieten van de laatste dagen in Sydney and… I’ll keep you posted!
Bye byeeeee!

1. Natalie:
    15 juni 2016
    Wauw ! Geweldige foto's en weer een super leuk verhaal , wij snappen wel dat je met al die gezellige feestjes geen tijd hebt om een verslag te bloggen
    Just A Joke !;)
    Geniet enorm van dit avontuur ! TROTS op jou dat je dit allemaal in je eentje onderneemt..

Veel liefs van ons Natalie steven suus Kiss
  2. Lisette Dijk:
    15 juni 2016
    Hee schat, ik vind het fijn om weer iets van je te horen. Wat gaaf allemaal en ja bijna je east coast tour! Een hele fijne reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Kusjes uit het koude Nederland brr
  3. Oma kleinsman:
    15 juni 2016
    Hoi elise wat een leuk verslag weer van jouw, je beleefd heel veel, en leuk dat je zulke leuke colega' s hebt , die zul je wel missen op je reis, maar geweldig wat je allemaal nog gaat doen, we zijn heel trots op jouw .xx
  4. Kleinsman:
    15 juni 2016
    Elise weer een heel leuk verslag, wat een beleving, een reis die je het hele leven niet zult vergeten. Ik lees zoveel leuke dingen die gedaan hebt, maar dan is werken toch wel heel vervelend, vindt je ook niet. Maar ja geld kun je ook niet zonder. Ik wens je fijne laatste werkdagen en natuurlijk een goed reis vervolg. Je liefste Opa xxxxxx
  5. Antoinette Kleinsman:
    15 juni 2016
    Hey Elise, nou jij verveelt je niet zie ik ;-) Kom je nog wel naar huis of vlieg je vanuit Bali weer terug naar Sydney????? Tijd vliegt he maar nu ga je lekker rondreizen en avonturen beleven. Schrijf iedere dag iets op van wat je meemaakt in een boekje want anders vergeet je veel en dat is jammer. Enjoy!! En remember...Eat(Drink) less and Travel often xxx
  6. Willy Grieving:
    16 juni 2016
    Yho Skippy. Wat een leven naast je stage ben jaloers .,:-) Dit pakken ze niet meer af van je..... wat een belevenis. Succes de laatste dagen in Sydney en have fun in Balie pas goed op jezelf.xxx
  7. Oma van den broek:
    Lieve Elise

Wat weer een leuk verslag van je belevenissen.
    Al die oranje feestjes en den heerlijke coctails , en de leuke mensen die je ontmoet heel erg fijn.
    Nu op naar je vacanie geniet van de mooie dingen die je te zien en beleven kunt.
    Meisje Oma is blij dat wij jou in Augustus weer in onze armen kunnen sluiten.
    Veel plezier, geniet ervan
    Liefs oma van den Broek xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  8. Mama:
    16 juni 2016
    Hai lieve schat, zo leuk om jouw verhalen te lezen .. Wat een belevenissen he! Geweldige ervaring voor jou! En fijn dat we vaak kunnen facetimen, dat maakt de afstand korter. Geniet van deze laatste week bij Wake-up! Tot snel op FaceTime lievie. Count down to 1.8 ❤️❤️❤️