Eerste maand!

7 maart 2016 - Sydney, Australië

Hi thereeee! :)

Ik ben alweer meer dan een maand in Australië en wat gaat de tijd enorm snel! Ik vergeet soms gewoon echt te schrijven en jullie op de hoogte te houden. Hierbij dus weer een uitgebreid verslag..... :):)

Ik ben een paar dagen alleen vrij geweest en ik vond het heerlijk! Omdat ik hier eigenlijk non stop samen ben met veel mensen vond ik het echt heel fijn om even mezelf af te zonderen.
Ik ben heerlijk een dagje naar Coogee Beach gegaan, wat prachtig is het daar!
Ik heb daar echt uren rondgelopen en heel veel foto's gemaakt! Uiteindelijk natuurlijk gezwommen in de zee en aan mijn tintje gewerkt! (Ben voor mijn doen al best bruin, Yay) Op het einde kwam ik een heel gaaf strandhuis tegen wat was omgebouwd tot een restaurant en in dat restaurant zijn er diverse standjes waar je diverse gerechten/dranken en producten kunt kopen. Van strandartikelen tot juices/koffie/salades en oesters. Echt heel leuk!
Tevens ben ik op een andere vrije dag naar Surry Hills geweest, dat is een fancy wijkje net buiten het centrum. In Surry Hills is bijna alles gericht op healthy food. Op internet had ik gelezen dat CaliPress Juice een hippe hotspot is waar je super producten kunt kopen en tevens uitleg kunt krijgen over de producten die ze serveren. Daar heb ik dus zeker even gebruik van gemaakt en een leuke presentatie bijgewoond! Echt inspirerend!

Ook zijn we naar een fruitmarkt geweest in Paddy's Market! Wat een gekkenhuis is dat daar, daar zijn echt alleen maar chinezen en Japanners die als een gekke te keer gaan met het fruit. We liepen er rond en we wisten gewoon niet waar we moesten beginnen. We hadden verhalen gehoord dat er geregeld tussen het fruit van die giga spinnen zaten dus we durfden het fruit niet echt aan te raken haha... maar het was het waard want uiteindelijk gingen we naar huis met 5 grote tassen fruit voor 20 dollar! Yayyy happy me! :):)

We hebben ook een heerlijk zwembad ontdekt dichtbij ons hostel. Aangezien het hier zomer is (oke officieel al herfst), is het hier echt super warm! Dus na een dagje hard werken is een duik in het zwembad echt heerlijk! Pictures belowww hihi

Afgelopen vrijdagavond zijn we met de hele crew gaan stappen! Wat een groot feest was dat en echt heel gezellig! Tijdens een avond feesten leer je de mensen ook echt beter kennen en dat is echt heel leuk. De nodige drankjes werden genuttigd maar gelukkig was ik de volgende dag heeerlijk een dagje vrij om even bij te komen haha.....

Na het werk zijn Jorike en ik naar Sydney Sealife geweest, een van de grootste Aquariums ter wereld. We voelden ons weer even kind haha. Zoveel gave dieren gezien, enorme haaien/roggen/zeeleeuwen en typische Australische zeedieren. Ik heb veel foto's gemaakt dus deze heb ik aan het album toegevoegd.

Nu kom ik er pas achter hoe leuk het is als je in een hostel werkt, je ontmoet zoveel mensen en iedereen spreekt je aan om verhalen te delen of om gewoon een praatje met je te maken. Elke dag worden we wel meegevraagd door gasten om leuke activiteiten te gaan ondernemen of om gezellig een drankje te doen. Echt leuk! Het is ook echt leuk om Nederlanders tegen te komen! Zo kwamen we dit weekend jongens tegen uit Amsterdam, het is echt apart om aan de andere kant van de wereld te zijn en toch Nederlands te kunnen praten met je gasten. Super leuk!

Afgelopen zaterdag was het wereldberoemde Mardi Gras weekend! Het is een festival dat te vergelijken is met de Gay Pride in Amsterdam maar dat wordt hier nog wel 10 x zo groot gevierd! Er wordt een parade gevoerd door Oxford street van wel 5 uur lang en letterlijk iedereen doet mee, van politie/leger/ambulances tot de brandweer. Daarnaast natuurlijk veel wagens met halfnaakte mannen en vrouwen. Omdat het zo gigantisch druk was en we nergens een plaatsje konden vinden waar we iets konden zien hadden we krukjes gekocht in de winkel. Zo konden we toch nog wat zien en ervan genieten want het was echt de moeite waard!! Wederom heb ik veel foto's gemaakt... Of course haha!

Naast al deze leuke dingen heb ik natuurlijk ook gewoon gewerkt.. Ook al voelt het stiekem soms als een vakantie hier!

Ik vind het echt suuuuper leuk om al jullie lieve berichtjes te lezen en jullie een kijkje te geven in mijn leven. Ik kan best wennen aan dit leven haha! Maar oma's gerust, ik kom wel terug :):)!

Liefs van mij XXX

Ps. Ik heb mijn koffer eindelijk op sleeptouw genomen naar de Customer luggage shop! Heb een gloednieuwe koffer, yayyy :):)

1. Judith:
    7 maart 2016
    Jee Elise, de tijd vliegt echt heel snel. Heerlijk om weer even 'bijgepraat' te worden! Super om te horen dat het zo goed gaat en dat je het enorm naar je zin hebt.
    Liefs van hier! X
  2. Mama:
    7 maart 2016
    Hai meisje.. Super leuk hoe je het vertelt, hierdoor maak je ons nog meer jaloers. Geniet schat en dat doe je
    Liefs van ons xxx
  3. Kleinsman:
    8 maart 2016
    Lieve Elise een maand met vele belevenissen. Dat is toch geweldig , dit alles vergeet je
    de rest van je leven niet meer. Ik wens je nog heel veel plezier, o ja je moet ook nog
    werken. Kusjes van Opa
  4. Oma kleinsman:
    8 maart 2016
    Hoi lieve elise wat een leuk verslag weer, super wat jij allemaal onderneemt , ben erg trots op jouw , dit vergeet je van je leven niet meer , het leukste is dat je ook je werk wel leuk vindt, maar het is ook fijn voor ons oma's dat je wel terug komt.we skypen weer gauw, dat is altijd leuk. Veel liefs Oma.
  5. OMA VAN DEN BROEK:
    9 maart 2016
    Lieve Elise

Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt.je geniet erg hé ??????
    Ik vindt het fijn dat jij dat je het zo naar je zin hebt, maar meisje ( dit is oma weer) pas goed op jezelf.
    Schat ik wens je nog een fijne tijd en tot het volgende verhaal

Liefs oma Van den Broek xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. Lisette Dijk:
    9 maart 2016
    Heee lieve Elis,
    Als je minder tijd hebt om te schrijven dan heb ik het gevoel dat jij het druk hebt. En in je verhaal lees ik dat jij je zeker hebt vermaakt. Heeeeerlijk dat je een paar dagen vrij had en wat heb je leuke dingen gedaan! Jaloers! De tijd gaat snel en ik zie je al over 4 maanden!!! :) Geniet ervan meid! Kusjes xxxxxx