werken, Manly en feesten :)

18 februari 2016 - Sydney, Australië

Hi thereee :)
Wat was het weer een gaaf weekje, we hebben veel dingen ondernomen en we hebben de eerste week werken erop zitten!

Ik werk in Roy's Café, dat onderdeel is van het Wake Up Hostel. Het is een typische Australische koffiebar waar veel mensen koffie en ontbijt/lunch halen om mee te nemen. Australische mensen nemen koffie extreem serieus en ze praten er dan ook graag over! Nu is werken in een koffiebar voor mij niet nieuw aangezien ik 2 jaar bij De Koffieloods heb gewerkt dus daar zit helaas niet veel uitdaging in. Toch is het soms echt een uitdaging om iedereen te kunnen verstaan. Er komen hier mensen van over heel de wereld met ieder een ander accent. Vooral Aziatische mensen zijn erg moeilijk te verstaan.

Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen hier eigenlijk van Aziatische afkomst zijn! Overal zie je Aziatische mensen lopen, niet alleen in China town maar echt overal. Er zijn giga veel Aziatische winkels in Sydney waarvan 80% met eten te maken heeft. Ook maar een keertje proberen dus

Om alcohol te mogen schenken en bedienen in Australië moesten wij een RSA cursus doen, dat is responsible serving of alcohol. Oftewel je krijgt te horen wat wel en niet mag wat alcohol betreft en wat de gevolgen zijn van alcohol. Na een lange en vermoeiende (saaie) dag moesten we een test doen en we zijn allemaal geslaagd! Ik vond het echt bullshit maar wat moet, dat moet!
Om de stage toch een beetje uitdagend te houden heb ik gevraagd of ik mag meelopen bij de receptie, hierover hoor ik snel meer!

Waar ik echt aan moet wennen is dat alles hier links wordt gedaan... Verkeer rijdt links/mensen lopen links op straat etc etc.
De roltrappen in de malls/winkels zijn dus ook allemaal links... Voor blonde mensen zoals ik, is dat best even wennen... Dat ging dus echt bijna mis haha!

Naast het werken hebben we ook veel leuke dingen gedaan, zo zijn we naar Manly Beach gegaan met de Ferry. Echt een prachtig strand en super leuk surfdorpje, zie de foto's!! Het was echt een heerlijke dag, helaas mocht niemand (afgezien van de surfers) het water in omdat er veel giftige kwallen in het water zaten. Er wordt hier enorm goed gelet op de veiligheid van de mensen hier, alle haaien zijn gechipt en als er een haai te dichtbij komt wordt er direct omgeroepen dat iedereen uit het water moet. Zo ook werden we de hele dag gewaarschuwd voor de kwallen! Dat geeft een fijn gevoel aangezien ik niet zo'n zin heb om hier in het ziekenhuis te liggen.. Hihi!
Op de Ferry terug naar Sydney hadden we echt een prachtig uitzicht over de Harbour Bridge en Opera House. Die foto's kunnen jullie ook hieronder bekijken.

Deze week hebben we ook de staff members van Wake Up beter leren kennen, zo zijn we met z'n allen lekker gaan stappen bij Side Bar. Dat is een discotheek onder het hostel... Ideaal dus!
We hebben super leuke en gezellige avonden gehad met heel veel lol en leuke spelletjes zoals flip the cup etc.
Omdat je in een hostel werkt en woont leer je ook veel gasten kennen en hoor je veel verhalen van reizen die ze hebben gemaakt etc... Mijn bucketlist wordt steeds groter.;)
Doordat we zo veel mensen hebben leren kennen, hebben we ook kennis gemaakt met Goon! Dat is goedkopere sterke wijn die wordt verkocht in zakken aangezien je hier in Sydney al gauw 20 dollar betaald voor 1 fles wijn. Dat past niet helemaal in ons budget hihi... Goon staat bekend in Australie als backpackers wijn omdat het een goedkope manier is om drankjes te drinken en omdat het snel naar je hoofd stijgt... (Katertje dus haha)

In het hostel worden diverse gratis activiteiten aangeboden. Er was een Wildlife show in de bar beneden... Met slangen/hagedissen en jawel een krokodil. Een krokodil is toch wel het engste beest ever, toch heb ik mijn angsten overwonnen en heb ik de krokodil vastgehouden waaaaahh!

Ik begin me ook echt te beseffen dat ik hier nu gewoon ben, ben erg blij dat ik de stap heb gezet om naar Australië te gaan want Australië is echt geweldig!!

Thaaaaanks for reading :):) Cheers!
Liefs van mij xxxxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kleinsman:
    18 februari 2016
    Elise geweldig, een erg leuk verslag van de tweede week . Het leest prettig.
    Blij dat je het zo naar je zin hebt, heel veel liefs van Opa xxxx.groetjes.
  2. Judith:
    18 februari 2016
    Hahaha, Elise ik heb beeld bij de roltrap.
    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk gaan de werkzaamheden bij de receptie door. Succes meis.
    Liefs van hier X
  3. Kleinsman:
    18 februari 2016
    hoi elise wat een leuk verhaal , je schrijft en verteld alles op een leuke manier,
    wij vinden dit heel gezellig,

groetjes oma.
  4. Kleinsman:
    18 februari 2016
    Wat een leuk en lief verhaal, je maakt heel wat mee, en geniet er lekker van , wat een mooie tijd liefs van ons Xx.
  5. OMA VAN DEN BROEK:
    20 februari 2016
    Lieve Elise

Wat fijn dat jij het zo naar je zin hebt , en ik geniet van jou verhalen
    geniet van je stage , strand en leuke dingen.

Heel veel liefs Oma van den Broek xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. Oma kleinsman:
    22 februari 2016
    Hoi elise leuk die foto's van het strand , en wat een groot zwembad heerlijk , het is wel een mooie combinatie , een mooi land, leuke stage en ook nog genieten super hoor, wij genieten van jouw reisverslag en we zien je snel op Skype groetjes van ons xx
  7. Anne-Marie, Rose & Paulyne:
    24 februari 2016
    Hey Elise,
    kreeg vanochtend om 07.15 uur!! appje van je moeder hoe we je kunnen volgen. Nou jij hebt - denk ik - niks te klagen, great country, amazing weather en al veel activities gedaan en - natuurlijk - stage ( beetje bijzaak ;-) Geniet van deze once in a lifetime opportunity! Ik/wij blijven je stories & pics met veel plezier lezen. Take Care & dikke kus van ons allen!
  8. Heleen Jansen & family:
    25 februari 2016
    Lieve Elise, Wat leuk en bijzonder om je belevenissen down under zo te kunnen volgen. Je hebt al heel wat beleefd! Geniet ervan!! Dikke kus !!