Roadtrip, Zoo, werken en gezelligheid!

27 maart 2016 - Sydney, Australië

Heeee there!!

Sorry voor mijn onregelmatige uploaden, maar een blog schrijven kost toch wel veel tijd en soms schiet het er een beetje bij in. Maar ik vind het super leuk om het allemaal weer voor jullie op te schrijven. Ik weet even niet meer goed waar ik moet beginnen, heb al weer zoveel te vertellen!

De laatste 2 weken heb ik echt heel veel gewerkt, 5/6 dagen in het cafe + 3 avonden in de Housekeeping dus ik had helaas minder tijd om echt dingen te ondernemen, Wel had ik een volledig weekend vrij! Daar moest ik natuurlijk even goed gebruik van maken.​

Mijn tante Antoinette heeft een Australische vriend en hij woont net iets buiten Sydney. Samen met zijn vrouw heeft hij mij uitgenodigd om een weekend langs te komen als ik daar tijd voor had. Nou daar maak ik natuurlijk graag tijd! En wat ben ik enorm blij dat ik dat heb gedaan.
2.5 week geleden hadden we afgesproken in de lobby bij het hostel waar ik woon, om elkaar even te ontmoeten onder het genot van een kopje thee. Ik was best een beetje zenuwachtig want ik had hem nooit gesproken/gezien maar vanaf het eerste moment was het heel gezellig. Hij vertelde erg veel over Australië en we spraken over veel andere dingen. Hij bood me direct aan om die week daarop langs te komen bij het huis in Berry om zijn vrouw te ontmoeten en hij wilde me graag meenemen op een kleine roadtrip. Zo gezegd, zo gedaan. Na 3.5 uur in de trein te hebben gezeten kwam ik aan in een heel klein dorpje genaamd Berry. Andrew en zijn vrouw Josy zaten al op me te wachten op het treinstation. Ik mocht voor in de auto zitten zodat Andrew me alles goed kon laten zien en vooral erg veel kon vertellen over de omgeving. Eerst gingen we naar het huis waar ze wonen in Berry, ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen toen we het huis binnenkwamen. Het was zo prachtig en gigantisch met een adembenemend uitzicht. Check de foto's :):)

Andrew liet me het hele huis zien en toen bracht hij mij naar mijn kamer. We liepen door een hal, ik zag echt al 4 slaapkamers voorbijkomen maar hij bleef maar doorlopen. Ik was echt helemaal verbaasd en wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Uiteindelijk kwamen we in een grote, prachtige kamer en toen zei Andrew: 'this is the honeymoon suite, your room... what do you think?', ik dacht... I can get used to this haha, vanuit het bed had ik het echt een prachtig uitzicht waarin je op heldere dagen in de verte de oceaan kan zien.
Na een heerlijke lunch hadden ze een verassing voor me. Iets wat ik waarschijnlijk nog nooit had gedaan/gezien… We gingen naar Minnamurra Rainforest Natural Park! Ze hadden gelijk want dat had ik inderdaad nog nooit gedaan! En wat was het gaaf! De natuur was er echt prachtig, mooie dieren gezien en helemaal bovenop de bergen was een fantastische waterval! Het was een zware klim maar echt enorm tof! Kijk de foto’s want ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden haha!

Nadat we bij het park waren geweest gingen we naar Berry en Kiama om eventjes rond te lopen en winkeltjes te kijken. Het zijn echt van die oude country wijkjes die je altijd in films ziet, winkels/huizen met veel hout en bijna geen reclame. Het was alsof ik even terug in de tijd ging! Daarna gingen we weer mijn droomhuis toe om het avondeten voor te bereiden, mijn eerste aussie BBQ!! Maar net voor het eten belde de buurvrouw op om te zeggen dat ze verse cherry tomaatjes had gevonden tussen de bosjes, ze vroeg of we zin hadden in wat tomaatjes! Natuurlijk hadden we dat, we gingen met 3 tassen tomaatjes weer terug naar huis haha! Ik was er echt blij en mocht een grote tas meenemen naar huis want hier in Sydney betaal je erg veel voor tomaten! Mijn kamergenootjes en ik hebben er heerlijk van genoten JJ
Na het eten hebben we heerlijk een filmpje gekeken en beetje op tijd gaan slapen. Wat heerlijk is het om even helemaal alleen op een kamer te liggen zonder kamergenootjes en zonder lawaai om je heen… genoten haha!

De volgende dag gingen we naar het Symbio Wildlife park, het park zelf viel ons een beetje tegen maar ik heb wel de eerste kangaroo’s gezien!! Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik vond het echt een leuk moment. Bucketlist moment!!! Het was tevens ook een momentje waarin ik me besefte dat ik gewoon in Australië was/ben… Happy me!
Daarna ben ik weer met de trein naar huis gegaan, we gaan binnenkort nog een keertje afspreken om wat leuks te doen!

Toen ik eenmaal weer terug in Sydney was, was het tijd om weer lekker te werken!
Een paar dagen laten was St Patricks Day, een Ierse feestdag dat in Australië en Amerika ook heel uitgebreid wordt gevierd. De hele bar was gepimpt met groene versieringen en iedereen was ook verkleed. Wij dus ook… nepwimpers, boa’s, rokjes etc! Zie de foto’s, het was een hele gekke gezellige avond met Ierse mensen die helemaal los gingen op verschrikkelijke Ierse muziek haha!

Ook zijn Jorike en ik een dagje naar The Taronga Zoo geweest, wat een leuke dag was dat!!
De enige manier om de Taronga Zoo te bereiken is eerst met de Ferry te gaan en daarna met de gondel omhoog.  De dierentuin is echt heel groot en overal heb je een geweldig uitzicht over de skyline van Sydney. Kangaroo, koala, giraffen, zeehonden en pinguïns etc waren er allemaal. Het was oprecht de mooiste dierentuin die ik in mijn leven heb gezien. Dus natuurlijk heb ik weer de Chinees uitgehangen en enorm veel foto’s gemaakt!
Het enige nadeel was, dat het heeeel hard regende! Zo hard dat we toch een prachtige maar enorm dure poncho hebben gekocht! Uiteindelijk wel erg blij dat we dat hadden gekocht want nu konden we lekker doorlopen zonder doorweekt te worden. We zijn er echt de hele dag geweest en we hebben echt genoten!

Toen ik weer eens een dagje alleen vrij was, ben ik lekker naar de city gegaan. Shoppen bij Westfield, een enorm mooie mall met leuke winkeltjes! Helemaal bovenin de Westfield  Mall zit te Westfield Sydney Tower. Ik hoorde er diverse verhalen over maar had toch besloten om er naar toe te gaan. , Westfield Sydney Tower is een enorme toren met 360graden view over Sydney! Dat was echt indrukwekkend. Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan, het weer was er ook perfect voor. Het was erg helder en daardoor kon ik heel ver kijken. Ook hiervan heb ik veel foto´s gemaakt! Zeker een bezoekje waard haha!

Een paar dagen geleden is een vriendinnetje van vroeger Lotte Wieling aangekomen in Sydney om 1 jaar te gaan reizen. Ze bleef maar 2 dagen in Sydney dus echt tof dat ik haar hier kon treffen natuurlijk! We hebben samen 1 volle dag uitgetrokken en ik heb haar heel veel laten zien van de stad. De dag begonnen met een ontbijtje bij de wereldberoemde Pancakes on the Rocks, geweldig pancakes restaurantje! Samen hebben we +/- 25 km gewandeld dus een goede workout gehad. Nu was ik de tourguide voor haar, echt super leuk dat ik haar nu veel kan vertellen van de stad zonder een map te gebruiken. Maar toch iedere keer als ik lekker ga rondlopen kom ik weer nieuwe dingen tegen, dat vind ik juist zo heerlijk aan wonen in een grote stad. Elke straat is anders en zeker de verschillen tussen de wijken hier vind ik gaaf. In vergelijking met Sydney is Nederland eigenlijk heel saai, je hebt niet echt een China Town/Korea Town/Thai Town en alle andere suburbs zoals ze dat hier hebben.
Natuurlijk heb ik met Lotte de highlights gedaan zoals Opera House, Harbourbridge en Darling Harbour. Ze was er ook op zaterdagavond… de perfecte gelegenheid om Darling Harbour te zien onder het genot van muziek en vuurwerk! Ik heb het vuurwerk (17000 dollar, elke zaterdag) nu 3 keer gezien en ik vind het nog steeds erg indrukwekkend! Toch weer even een besefmomentje!:)
Daarna heb ik haar nog even meegenomen naar Side Bar waar veel collega’s waren om haar even voor te stellen en een afscheidsdrankje te drinken voordat ze weer verder ging reizen!

Naast al deze activiteiten ondernemen is het ook erg leuk om mensen te ontmoeten hier. Je ziet steeds vaker dezelfde mensen en daardoor blijf je met elkaar in contact. Zo ook met andere medewerkers van andere hostels. Zo hebben we een jongen ontmoet die werkt bij Bounce, een hostel aan de andere kant van Central Station. Bounce heeft een rooftop dakterras, normaal mag je daar niet komen als je niet in het hostel verblijft maar met connecties kom je een heel eind! We zijn dus naar de rooftop geweest, wat is dat toch ook prachtig!!! I loveee rooftops! Sydney is zo’n prachtige stad en helemaal in de nacht. Al die leuke lichtjes en versieringen. Zie de foto’s hihiiiiii

Dit waren wel de hoogtepunten van de laatste weken eigenlijk. Natuurlijk zijn we ook gezellig met de crew wat avondjes leuke dingen gaan doen en samen lekker eten/kletsen/drinken.
Veel mensen vragen me ook of ik heimwee heb, eerlijk gezegd? Nee hihi… ik geniet teveel op dit moment maar kan zeker niet wachten om de rest van Australië te gaan zien!

Ps. Mijn telefoon is helaas kapot gegaan hier dus moest hier een nieuwe telefoon kopen, dat was wel even een goede domper wat geld betreft! Gelukkig heb ik nog wel alle foto’s, zooo opgelucht!! Maar nu toch wel weer erg blij met mijn nieuwe Iphone 6!!

Oh voordat ik het vergeet, FIJNE PASEN YOU ALL!
Dikke kus en veel liefs uit Sydney xxxxxxxxxxxxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Judith:
    Goedemorgen lieve Elise,
    Heerlijk dat je ons weer op de hoogte hebt gebracht. Blijf genieten, pas goed op jezelf en niet teveel zuup'n hè.
    Jij ook een Happy Easter met al je collega's.
    Dikke kus van ons
    XOXO
  2. Joyce:
    27 maart 2016
    Super leuk verhaal..fijne Pasen.
    Liefs Joyce
  3. Mama:
    27 maart 2016
    Lieverd wat geniet je toch! Met jouw mooie verhalen en foto's genieten wij met je mee.
    Lfs Mama X
  4. Kleinsman:
    27 maart 2016
    Elise weer een heel leuk verslag van de laatste weken.Wij kijken er altijd naar uit. Het is
    lekker geschreven informatie verslag van alle dingen die je doet. Veel liefs xxxx Opa
  5. Lisette Dijk:
    Hee lieve Elise,
    Wat geniet ik weer van jouw verhaal! En wat geniet jij, lees ik in jouw leuke reisverhaal. Geniet van het Pasen in Australië.
    P.s. hele leuke foto's.

xxxxxx
  6. Natalie:
    28 maart 2016
    Wauwie wat super leuk en gaaf weer
    Geniet ervan meis
  7. Oma kleinsman:
    2 april 2016
    Hoi elise wat geniet je toch hè, we genieten van jouw verhalen , en ook leuk dat je die vrienden van antoinette hebt ontmoet. Zondag skypen we , dan zien we je weer , xxxxx van ons.
  8. Oma kleinsman:
    6 april 2016
    Hoi elise morgenvroeg gaan we skypen , zal blij zijn dat ik jouw weer even zie, wat een leuke kaart heb je ons gestuurd, lief hoor tot morgen meisje. Xx