De reis en de eerste week!

9 februari 2016 - Sydney, Australië

Jaaa guys, ik ben nu dan echt ‘Down Under’….  Na een hele lange reis van zeker 33 uur kwam ik dan eindelijk aan in Sydney.

Voordat ik arriveerde in Sydney had ik eerst een lange tussenstop in Jakarta…. Wat een indrukwekkende stad! Na een vlucht van 14.5 uur had ik 12 uur de tijd om Jakarta te ontdekken voordat ik mijn volgende vlucht moest halen. Nadat ik het visum had opgehaald en geld had gepind (ik weet nu hoe het voelt om miljonair te zijn trouwens haha… 100 euro is 1 miljoen rupiah )  liep ik vermoeid maar vol enthousiasme naar buiten. Er kwamen wel 20 mensen op mij afgestormd, taxiiiiii riepen ze allemaal. Ik was op het vliegveld al gewaarschuwd door Engelse mensen dat ik beter een bus kon nemen ivm oplichting dus zo gezegd is zo gedaan. Ik had begrepen dat ik het beste naar Blok M kon gaan om een goed beeld te kunnen krijgen van Jakarta… Nou dat heb ik geweten!

De bus zat vol met mensen.. het maakte de taxi chauffeur niets uit hoe we zaten of hoe we stonden als het maar geld opleverde. 40.000 Rupiah moest je betalen voor de bus naar Blok M en het was ongeveer 1 uurtje rijden. Toen ik daar aankwam wist ik eerst niet waar ik moest kijken, ik zag mensen met boerka’s en letterlijk iedereen keek en sprak me aan. ik vond het erg indrukwekkend om  te zien maar tevens ook wel een beetje eng. Ik was tenslotte echt alleen. Nadat ik een paar uur daar had rondgelopen leek het mij fijn om weer terug te gaan naar Soekarno Airport zodat ik goed op tijd was voor  mijn volgende vlucht. Alleen waar waren die bussen nou gebleven? Ik heb zoveel mensen gevraagd en niemand begreep mij of ik verstond hen niet… Uiteindelijk stond ik daar bewegingen te maken van vliegtuigen in de hoop dat ze mij zouden begrijpen, gelukkig liep er op dat moment een Amerikaan voorbij en heeft die jongen mij zeer vriendelijk uitgelegd hoe ik het beste terug kon gaan naar het vliegveld. Alles kwam dus helemaal goed, het was een gave maar vooral indrukwekkende ervaring!

Sydney…. Yay! Na maanden van voorbereidingen is het dan eindelijk zover, hier leef ik al een aantal maanden naar toe. Na de douane en passpoort check, kon ik mijn koffer ophalen. Die trof ik helaas kapot aan… maar gelukkig kan ik hier in Sydney de koffer laten maken op kosten van de vliegmaatschappij!
Wat me trouwens echt opvalt is dat iedereen hier echt super aardig is, overal waar je komt is het: heee girl/cutie/you, how are ya? En iedereen wil je helpen als je even de weg niet weet, wat wel zo handig is voor mij aangezien ik super goed ben in wegen….. ha-ha.

Nadat ik het hostel en mijn kamer had geïnspecteerd was het tijd om Sydney te verkennen. Ik slaap met 3 andere meisjes op een klein kamertje, privacy is er dus niet echt. Dat is even wennen maar dat komt vast en zeker goed.

De eerste dagen hebben we vooral heel veel gewandeld en gezien. Ik heb ook meegedaan aan de City Tour met het hostel. We hebben zoveel gezien o.a.: Opera house, Royal Botanic Gardens, Harbour Bridge, Hyde Park, China Town en Darling Harbour. Zaterdagavond zijn Melanie en ik naar Darling Harbour gegaan waar elke zaterdag om 9pm voor $ 17.000 dollar vuurwerk wordt afgestoken. In Sydney in het nu the Month of Love en dus was het helemaal in het teken van Valentijn! Echt gaaf om een keer gezien te hebben! Voor de foto’s…. kijk hier beneden!

Zondag was onze laatste gezamenlijke dag vrij dus besloten we naar het beroemde strand Bondi Beach te gaan! Echt prachtig strand, enorm hoge golven en een gezellige boulevard. Hier hebben we de hele middag heerlijk op het strand gelegen en genoten van het zonnetje!

Door de jetlag heb ik helaas nog niet top geslapen, dat ga ik nu maar eens doen aangezien het hier nu alweer na middennacht is! Volgende week vertel ik jullie meeeer! Morgen begin ik echt met werken dus ben erg benieuwd!
Leuk dat jullie me volgen!

Byeeeee! Of zoals ze hier zeggen,

Cheers mate!

1. Elise van den Broek:
    9 februari 2016
    Hi iedereen, ik zie dat de foto's in 2 mappen zijn geplaatst... Ik krijg het helaas niet goed! Maar er zijn dus 2 mappen met foto's XXX
  2. Joyce:
    Hey Elise,
    Wauw wat leuk om het te lezen, je hebt het super leuk geschreven. Heel veel plezier en werk ze de eerste dag.
    Liefs van ons X
  3. Judith:
    9 februari 2016
    Hey cutie, as the say overthere! ;)

Heerlijk om weer even wat van je te horen & te zien! Met wie deel je de kamer?

Liefs & tot Skype XX
  4. OMA VAN DEN BROEK:
    Lieve Elise

Jan willem heeft me je reislogger laten lezen , en dit is super.
    dit is toch weer een hele belevenis , pas goed op jezelf en doe geen rare dingen

Groetjes en veel liefs Oma van den Broek xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Kleinsman:
    9 februari 2016
    Hoi Elise al meer dan een week onderweg. Al best wel lang. Zo te lezen heb je het reuze
    naar je zin . Wij lezen ook dat je al bevriend bent geraakt met een collega, dat is prettig
    om dingen samen te doen. Plezierige voortzetting en tot ziens ( Skype ) of tot volgende
    reisverslag. kusjes en groeten van Opa en Oma.
  6. Lisette Dijk:
    9 februari 2016
    Heee schatje! Wat super gaaf en het lijkt mij echt een mooi land om te verblijven! Hoe was je eerste werkdag? Ik heb er zin in om meer van je blogs te lezen!!

Dikke love
  7. Marloes:
    13 februari 2016
    Hey meisje (zoals ik dat hier zou zeggen :-)),
    Wat een belevenissen zeg....
    Hopelijk gaat het goed op de niet al te grote kamer, maar je moet genoeg werken, er is buiten veel te doen, zien en te beleven, dus het zal wel loslopen.
    Hoe zijn de eerste werkdagen verlopen?

Hier alles weer oké, Lars had na de oogontsteking een flinke griep, maar is nu weer goed. En met mijn andere 3 mannen gaat het ook top.

Liefs uit Enske